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Board of Governors Rep

CALL FOR NOMINATIONS TECHNICAL GRADUATE FROM CHAMPLAIN SAINT-LAMBERT CAMPUS

Champlain Regional College is seeking a Technical Graduate to serve on the Board of Governors in accordance with the provisions of the Colleges Act. To be eligible, candidates must hold a Diploma of Collegial Studies from Champlain Saint-Lambert in a technical program and must not be a member of the College staff.

The person awarded the position will be appointed for a three (3) year mandate.

A Board of Governors composed of twenty members representing various sectors of the College and its communities administers Champlain Regional College. The Board of Governors meets at least (7) seven times per year. Meetings are held on week days in the evenings as of 7:00 p.m. and normally alternate between each campus or may be held by videoconference. Documentation for all meetings is circulated seven (7) calendar days in advance to give members of the Board adequate preparation time.

Members of the Board are reimbursed any travel expenses incurred according to the College Policy for Travel and Representation Expenses.
Interested graduates should forward a presentation letter along with their curriculum vitae no later than 4:00 p.m. on Friday, March 1, 2019 to:

Mrs. Nancy Chrétien
Secretary General
Champlain Regional College
1301, Portland Blvd.
Sherbrooke (Québec)
J1J 1S2
secretarygeneral@crcmail.net

 

APPEL DE CANDIDATURES DIPLOMÉE OU DIPLOMÉ D’UN PROGRAMME TECHNIQUE DE CHAMPLAIN SAINT-LAMBERT

Tel que prévu à la Loi des collèges, Champlain Regional College recherche, pour siéger au conseil d’administration, une ou un titulaire du diplôme d’études collégiales, ne faisant pas partie des membres du personnel du Collège, et qui a terminé ses études à Champlain Saint-Lambert dans un programme d’études techniques.

La personne choisie sera nommée pour un mandat de trois (3) ans.

Un conseil d’administration composé de vingt membres, représentant les diverses composantes du Collège et leurs communautés, administre Champlain Regional College. Le conseil d’administration se rencontre au moins sept (7) fois par année. Les réunions ont lieu les soirs de semaine à compter de 19h00 et se tiennent en alternance à chacun des campus ou elles peuvent également avoir lieu par vidéoconférence. Les documents de réunion sont transmis sept (7) jours calendriers à l’avance pour permettre aux membres du conseil de bien se préparer pour chaque rencontre.

Les frais encourus par les membres du conseil d’administration sont remboursés conformément à la politique du Collège concernant les frais de déplacements et de représentation.
Les titulaires du diplôme d’études collégiales intéressées ou intéressés doivent faire parvenir une lettre de motivation, accompagnée de leur curriculum vitae, avant 16h00 le vendredi 1er mars 2019 à :

Madame Nancy Chrétien
Secrétaire générale
Champlain Regional College
1301, boul. Portland
Sherbrooke (Québec)
J1J 1S2
secretarygeneral@crcmail.net